søndag 14. april 2013

Bruk finulla di!

Jeg har fått litt dilla på å strikke i finull. Det er helt i tråd med "bruk det garnet du har" prosjektet mitt, og det minker, sakte men sikkert.

Enkle stjernevotter, ca str 1-2 år, fra boka Selbuvotter av Terri Shea.

Jeg hadde to smårester av fargen sauesvart. Den minste resten ble brukt til første votten, det holdt akkurat til votten uten tommel, da hadde jeg 5cm tråd igjen når jeg hadde festa øverst. Rest nr to holdt til vott og to tomler.

Spiralsokker uten hæl. Her hadde jeg 40 cm igjen av hovedfargen når jeg hadde strikket begge.

Litt striper oppe! Jeg syns det "gjør seg" :) De er til en toåring, mora syns slike sokker er supre.

Jeg skal veie de når de er tørket ferdig. Jeg tok bilder i vinduskarmen for å få med dagslyset. Jeg har to til prosjekter på gang i finull, bilder kommer så snart jeg er ferdig!

Vekt når de ble tørre: Vottene 24 gr. Spiralsokkene: 27 gr.


2 kommentarer:

  1. Kule farger på selbuvottene :o)

    SvarSlett
  2. Takk! Jeg er fryktelig glad i farger, så de andre selbu'ene som jeg har på pinnene er heller ikke så tradisjonelle, men jeg tror de blir fine likevel! :)

    SvarSlett